Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Sharm El Sheik 2010

Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /home/www/travelogues.dk/libraries/joomla/html/parameter.php on line 512

Årets anden sommerferie, en sidste øjebliksrejse gik til Sharm El Sheik som ligge på den sydlige del af Sinaihalvøen i Egypten. Vi havde denne gang booket vores rejse hos Atlantis Rejser, og vi skulle bo på Hotel Amarante, som er et All Inclusive hotel som ligge 4-5 kilometer fra selve Sharmen.

Vi tog afsted søndag middag den 8/8/2010 og vi skulle faktisk flyve med Transavia igen, hvilket vi også gjorde, da vi tidligere i år holdte vores primære sommerferie ved Cote de Azur, Frangkrig. Et ganske godt selskab, med godservice og en fin flyvning, tid yderst fornuftige priser, hvis du booker i god tid.

Ankomst til hotellet var ret så tung en affære, vi skulle alle have vores armbånd på vores værelser skulle også tildeles, dette var ikke noget de havde gjort på forhånd, så det endte faktisk med at svigerfar og jeg kun fik 2 single værelser til os alle 6, smukt arbejde, nooot!! Deter jo ikke så skide fedt at stå kl. bæ om aftenen og skulle stå med de probs, når nu man har 2 unger der er lidt trætte. Da vi så endelig fik vores 2 værelser, så blev det da ikke bedre at vi fik to rum som lå i et afsnit ag hotellet hvor de skulle renoverer, og de værelser var simpelthen så ulækre og bekskidte, og vi havde ikke fået vores ekstra seng som ønsket, hmmm godt så, vi ringede til receptionen, men ting tager tid i Egypten, så kl 2 om natten, hvor vi stort set sov allsammen, ja så kom de da med en bøjet madras og en underlig seng til os, men ellers tak drenge, det går ikke når der soves på værelset.

Næste morgen sad vi og ventede i små 3 timer på en rejseleder fra Atlantis Rejser, således at vi kunne forsøge at få nogle bedre værelser, og den ekstraseng som vi havde ønsket os..den kom næste dag, og bestod af en solseng fra poolen, men en madras til. Det lykkedes os da trods alt at få nogle væreselser som lå lidt bedre og var en del renere en dem vi fik dagen før. Jeg ved ikke helt hvad der ska lsiges om hotel Amarante, men vores råd er simpelthen, hold jer væk fra dette hotel. Maden er sikker nams for de mange russere der huserer på stedet, men for os, nej tak, det er skide ringe, og minder aller mest om et cafeteria. Støj støj og masser af støj fra poolen, hvor musikken vælter igennem hele områder fra kl. 11:00 formiddag til godt hen på aftenen, dog ikke mens der spises til frokost og middagen. Poolen bliver der vist ikke lavet så meget ved når det drejer sig om renlighed, så der flyder med plasbægrere og andet snavs, og skulle du så lige sluge lidt vand herfra, så har du med sikkerhed reddet dig en god feriemave, og er der et sted hvor solen ikke skinner i Egypten, så er jeg sikker på det er på deres toiletter.

I løbet af ugen fik vi badet en del ved den tilhørende strand som hotellet ejer, men man skal dog lige køre en lille halv time inden man kommer dertil med den shuttlebus som hotellet har, HUSK at nooke din tider i receptionen så hutigt som muligt ellers skal du tage taxa selv. Den første afgangstid kl. 8 om morgenen er ikke muligt at tage, så ved du det, selv om det er noget andet der står på deres tider i receptionen, Der er ikke så pokkers meget at snorkle efter på selve stranden som de ejer, men går man en smule ud af stranden, vil man komme til et lavt koralrev, og herfra med sko på kan man komme ud og se lidt fisk, fik vi at vide den sidste dag, men heldigvis havde vi dagen før være ude på El Fanar stranden, og dette kan da godt anbefales, hvis ikke man ønsker at snorkle fra båd, men fra badebro eller strandkanten. Det koster ca 120 kr for en hel dag, og halv pris for børn, inkl en flaske vand og håndklæde.