Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Rhodos 2000

Rhodos er den største ø i øgruppen De Dodekanesiske Øer, eller Tovøerne som de også kaldes i det sydøstlige Ægæiske Hav, nær det tyrkiske fastland. Det er et af Grækenlands største rejsemål – og det er fuldt fortjent, for øen har har mere at tilbyde end de fleste andre rejsemål. En livlig by med heftige forlystelsesområder, moderne forretningsgader, grønne parker, en smuk havn og en velbevaret middelalderbydel. Vidunderlige badestrande, såvel inde ved byen som ude langs kysten. Golf, ridning, dykning, tennis og mange andre former for vandsport. God mad fra både det lokale og internationale køkken.

Rhodos by - Det naturlige mødested for alle i Rhodos By er den smukke Mandraki-havn. En stor del af Rhodos’ berømte natteliv er koncentreret i bydelen mellem badestrandene, hvor gaderne er fyldt med barer og diskoteker. I Rhodos’ gamle bydel er der handel og liv hele dagen, og om aftenen er her sofistikeret natteliv.

Rhodos’ dejlige strandliv – På Rhodos er bademulighederne utallige. Direkte ved Rhodos By, på øens nordlige del, ligger den lille, men dejlige –Elli-strand. Nogle kilometer længere nede på veskysten ligger Iallyssos og på østkysten ligger Kalithea og Faliraki, der er tre rigtig gode badebyer med fine strande og mange vansportsmuligheder.

Alt startede som det skulle, når det nu er at man har Michael med på tur- for det første kan han ikke finde sit pas, og hvad gør det, når der bare er et par timer til afgang. Vi blev kørt i lufthavnen af Michaels far, og første stop måtte jo så blive ved politiet i Københavns Lufthavn, hvor tossen så kunne få et midlertidigt pas.

Glenn, han var ikke med her fra vores start, han var taget i forvejen, da han havde lidt arbejde der skulle ordnes dernede. Men ak og ve, vi kommer endelig ombord på flyveren og turen er nu startet, og jo for søren da vi glæder os til sådan en ferie, hvor det hele er 100% useriøst, næsten da.

Vi ankom til Rhodos og vores hotellejlighed, Alexia, et super centralt beliggende hotel for enden af bargaden i selve Rhodos by, det er sådan det skal være. Her blev vi så modtaget af Glenn, og fik vores værelse, hvorfra vi kunne stå på balkonen med det store overblik over gaden. Nok var vi landet, meeeen der stod jo en røvfuld kække knægte, som gerne så at vi i samlet flok tog i byen om aftenen, for lige at kridte vores område af, og med en håndbajer og Mujaffa mundskyld samt lækker musik, ja så kørte det hele bare, dog var det så bare sådan at man følte man lige skulle holde Fisken lidt i snor, da det var hans første charterferie, og det med at slippe ham løs, det er en dum ting, hvilket også viste sig senere på natten.

Det var blevet lidt sent og jeg kunne ikke helt finde Fisken, Glenn havde vist heller ikke lige styr på ham, så jeg vendte snuden hjemad, og gik op til vores værelse, for at banke Michael op, hmmmm han tog ikke fat i døren, tænkte at han måske sov, men så gik tiden og jeg faldt vist lidt i søvn foran døren- her var det så at Martin, som jeg jo kendte fra arbejdet lige dukkede op, og han spurgte mig hvad dælen jeg lavede der foran døren, mest fordi jeg sad foran en forkert dør på en forkert etage, altså havde jeg stået og banket igennem på en helt forkert dør, underligt nok at Michael så ikke åbnede…og godt for mig at der ikke var nogen hjmme på værelset.

Nå men jeg gik altså med hen ved Martins og deres værelse og sov, da jeg ikke kunne få fat på Michael idet jeg tjekkede vores dør lige efter, så jeg sov lige et par timer ved de andre, omkring en 7- tiden om morgenen, gik jeg ned til vores værelse og bankede på, her kom han så til syne i døren, lidt slukøret, nærmest lidt bustet, men han virkede så ædruelig. Forklaring:

Tossen var i sin lille ros gået rundt i de små gader, og da han ikke kunne huske præcist hvor han boede, var han jo på et tidspunkt kommet lidt på afveje, og når en græsk betjent/vagt ser dette, fatter de jo lidt mistanke, og tror man er ude på numre, og derved ligger de Michael i håndjern og da han ikke helt ved hvor han bor, tager de ham et sted hen og sætter ham af, hvorfra han må gå hjem, og hvordan han så har fundet hjem aner hverken han selv eller os andre. Men jo her står vi så med en syg historie og vi har endnu ikke været her i 24 timer, hvor dan skal det ikke ende…det ved jeg dog nu!

Hvad der skete de næste 14 dage vil jeg ikke komme meget nærmere ind på, da dagene begyndte at gentage sig selv ret hurtigt, og rytmen var den samme, krydret med strand, restauranter, sejlture, det blev dog også til en mindre ø-tur i lejet bil, denne tur missede Fisken, da han jo som sædvanlig ikke kunne få sin røv op af sengen, så det blev en tur Glenn og jeg bare hyggede os med. At man lige nupper en tur til ”nabo” byen Faliraki, kan anbefales, her er super cool strand, masser af vandsportsaktiviteter og musik ved poolen, stedet er fyldt med unge mennesker, og MTV gør ofte sin entre her!

I vores anden uge, der var vi ved at være lidt mat i sokkerne, og måske som var det meget godt at ballets dronning kom til syne i nattens glitrende diskolys, og de bankene toner fra diskotekets højtalere. Altså nu gælder dette jo så kun undertegnet, de andre var ikke så heldige…hehe!! Vi stod alle på diskotek Scorpio, og der sad Fisken og jeg ved baren, Glenn havde taget plads i baren sammen med Lasse, og her blev der leveret drinks meget hurtigere end vi kunne nå at konsumere det. Der stod to piger på dansegulvet, og lidt flirt skulle der til og ikke lang tid efter vi havde haft lidt øjenkontakt, ja så tog fanden ved hende(Lena) hun kom gående hen direkte imod mig, og så fik jeg så lige mit livs overraskelse…bang og knald her får du lige et kys- hvad siger en østers der er lam i musklen….stilhed. Og sådan gik det, og vi hænger stadigvæk sammen, det er da også en måde at mødes på.

Ild i håret der...

En af de sidste aftener stod vi på bare El Corazón, og lidt gas skal der ske, så Glenn fik hurtigt en idé om at jeg skulle have sat ild til ægget, og da jeg på det tidspunkt ikke havde så meget hår på hovedet kunne skaden ikke være så stor, så der blev bestilt en Sambuca med ild i og så blev de ellers smidt hen over hovedet på mig, og der stod jeg så med flammer i toppen, og det kan da så godt være at der var et par stykker der gloede lidt. Varmen steg kraftigt og derfor fik jeg relativt hurtigt smidt et vådt visketykke på hovedet, så jeg ikke fik for mange forbrændinger..tak drenge det var en super oplevelse, takket være jer, kan jeg ikke få hår på hovedet mere-det er fedt med måne!