Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Malta 2008

Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /home/www/travelogues.dk/libraries/joomla/html/parameter.php on line 512

Malta

Som det fremgår af indholdet her på siden, så var vi en tur på Malta i sommeren 2008, og denne gang var vi afsted alle 4, med klapvogn, kombivogn, og en kæmpe kuffert med 270 bleer, ja tiden har ændret sig i forhold til bare 5 år tilbage, men det hele fint og vi havde alle glædet os til at komme væk og bare nyde hinanden.

Lidt om Mellieha Holiday Centre

FolkeFerie’s ferieby på Malta er opført i perioden 1977 - 1979.Feriebyen blev åbnet den 20. maj 1979 af Maltas daværende statsminister Dom Mintoff. Centret er tegnet af den danske arkitekt Hans Munk Hansen. Feriekomplekset består af 151 bungalower, 6 studielejligheder og fælles faciliteter, bl.a. swimmingpool, tennisbane, legeplads, minigolf og boldbane.

Hans Munk Hansen har høstet international anderkendelse for den smukke placering af  feriecentret i landskabet med respekt for den lokale byggetradition. Takket være Mellieha Holiday Centre er Malta blevet FolkeFerie.dk’s største rejsemål med ca. 17.000 gæster pr. år

Vores ophold

Vi drog afsted den 14. juni, med et morgenfly fra Kastrup, og derfra havde vi en flyvetur på ca. 3 timer, hvorfra vi skulle med bus i ca. 50 min. Da vi nåede frem fik vi checket ind i vores bungalow, og så var det ellers bare om at få pakket ud, og installeret os i vores nye "hjem" for de næste 7 dage. Turen til Malta gik super fint, og lille Norah hun sov lige fra vi tog hjemmefra, og til en ca. 1 times tid før vi landede på Malta, hun fik lidt bryst og en ren ble og så sov hun igen indtil vi fik vores bungalow på Mellieha Holiday center. Så det kan vi vist ikke klage os over.

Vi fik som nævnt vores nye hjem, og fik pakket ud, og så slappede vi ellers bare af resten af dagen, vi fik dog handlet lidt ind i stedets supermarked, som faktisk har et helt ok udvalg og til fair priser. Lad mig slå det fast med store søm allerede nu, dette center er så absolut velegnet til børnefamilier, der er ikke en finger at sætte på dette produkt, det kan måske virke lidt slidt i kanten i nogle bungalows, men jeg har set det som er værere. Vejret de første par dage var lidt køligere end de sidste, med lidt vind henover dagen, men stadigvæk en 25 gr. den sidste halvdel af ferien lå det på en 30-32 gr, og ingen vind, det var vist lidt varmt for Norah, men ikke for Clara som boltrede sig i poolen, eller i den meget børnevenlige badestarnd som ligger lige overfor centret, man kommer dertil via den praktiske tunnel som går fra centret, men husk at den dagligt lukker kl 19.55, derefter skal man altså krydse den meget trafikerede vej.

Søndag drog alle fire op til selve Mellieha by, som ligger en god 30-40 min. vandring op ad bakke, og det skal altså lige nævnes at det er ikke let et nå dertil med større klapvogn, da fortovet er lidt smalt og med meget høje kanter, det gjorde så måske heller ikke turen til byen bedre at der var en som kørte direkte op i Lena's hæl..av av det gjorde naller, og gæt hvem det var der torpederede hende...!! Vi nåede op til byen, og det kan godt være at det var på en søndag osv, men jeg tør godt vove den påstand at der ikke sker så pokkers meget mere på en hverdag, ud over at øens busser drøner igennem den smalle hovedgade. Der ligger lidt cafe'er, barer, og restaurationer samt butikker.

Mandag var Skipper Skræk dag, og mest for Clara'a skyld, Popeye Village - eller Skipper Skræk Landsbyen - er en kulisseby opført til filmen Popeye i 1979. Byen er siden blevet en stor turistattraktion. Der er ikke det helt store at fortælle om denne attraktion, men dog ka ndet varmt anbefales at have badetøj med, da de er anlagt en fin lille børnpool med vandrutchebaner, de voksne kan altså også bade der med udsigt ud over klipperne og direkte ned til blå-grønne hav. Der er også en mindre strand hvor der kan bades fra.

Resten af dagen tilbragte vi hjemme på centret, hvor vi også fik tid til en tur i poolen, så Clara kunne få styret sine lyster for denne dag. Vores ferie gik faktisk bare med at dase i solen, ved poolen, stranden og samvær i vores dejlige gårdhave som altså høre til hver bungalow på centeret, samt solterrasse ovenpå...super cool.