Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Ibiza 2004

Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /home/www/travelogues.dk/libraries/joomla/html/parameter.php on line 512

Ibiza ligger i det Baleriske Hav ganske få timers sejlads fra både Barcelona og Mallorca. Øen har i mange år tiltrukket unge mennesker, da der på øen findes et utal af klubber og diskoteker. Hvad der kommer frem af housemusik her, høres ofte i resten af verden.

Vi tog fra Danmark på et yderst belejligt tidspunkt, vejret var så møg kedeligt og trist at det kun var tid til en ting, over stepperne og ned til de varme solstråler, som så ofte præger de mange turiststeder i syden.

Vi havde booket super billige flybilletter med Spanair, og fundet hotel via nettet, og det lykkedes os faktisk at strikke 14 dage sammen til en pris der matcher andre udbydere af rejser til netop Ibiza. Så da vi kom til den 12. juni fløj vi sydover, og landede i Ibiza lufthavn ca. 18.35 hvor vi så delte en taxa med to andre danske gutter, som skulle til San Antonio...det var da bare perfekt. Da vi kom til indkørslen af Hotel Galfi, gloede vi da godt nok lidt, det lå en smule for sig selv, og lignede da ikke noget der var åbent, men det var det så absolut- her var bare så drøn hyggeligt, og skulle da nogensinde lande på house-øen igen, så kunne vi sagtens holde ud at booke det hotel igen..kanon køb til pengene, og lad dig ikke skræmme af et 1-stjernet.

Nu havde jeg godt nok været på øen for en 10 års tid siden, og der er ikke de helt store forandringer i bybilledet, når man står her igen anno 2004, det ligner stort set sig selv...ah måske der skiftet lidt uf i navnene på diskoteker i indre by, og jo lidt nyt personale sikkert også..hehehe!!

Efter de første par dage på øen og ved San Antonio, hvor tiden gik med med at slappe af med sol og hygge ved poolen, ja så besluttede vi at leje en bil, så vi også kunne komme lidt rundt på øen. At køre rundt på selve Ibiza, er ikke den helt store kilometer lang begivenhed. Du kommer let rundt til de mange dejlige strande som øen så absolut kan være stolte og glade for. vi kørte ca. 450 km på de 5 dage som vi lejede bilen i, og vi kom rundt på mange rigtigt dejlige strande, nogen bedre end andre.

Her kommer jeg med en lille liste over de strande som vi besøgte på turen, alle kan man med lejet bil let komme til uden at bruge for meget tid bag rattet, og det er anbefalelsesværdigt at tage ud, da er ofte ikke så mange mennesker som på hovedstrande Cala Bassa, Cala D'en Bossa, Talamanca.