Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Prag 2007

Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /home/www/travelogues.dk/libraries/joomla/html/parameter.php on line 512

En torsdag morgen den første dag i februar 2007, stod vi alle med forventningens glæde i Københavns lufthavn, hvor vi skulle afrejse fra denne gang, og som det ses her på siden så er det denne gang en tur til Prag som stod på tapetet. Næsten alle ansatte fra TJ. Transmission skulle med denne gang, alt i alt inklusiv børn var vi 31 personer. Vores flyrejse foregik med Sterling og vores hotel i Prag samt udflugter var lavet i samarbejde med Kuoni i Prag, og det var en helt fin hjælp og god løsning vi havde fundet.

Vores flyvning lå perfekt sådan at vi allerede kl. 14.30 kunne være på gaden i Prag efter en lidt kaotisk indskrivningorkie på Hotel Rott. Men ak ikke alt er lige let, men det gik og ja så tror jeg faktisk at mange fik sig en lille kigger i de mange hyggelige handelsgader, barer, shoppingcentre osv..!! Jeg mener at have hørt at nogle stykker i selskabet kom relativt "tidligt" i seng, altså lørdag morgen.

No images found.

Fredag formiddag var vi en del som tog et par taxaer ud til det gule marked, et lokalt marked som ligge lidt udenfor centrum- og her kan du blandt andet købe kopi-tøj og ragelse, og kopi-tøj og ragelse, nogle enkelte fik vist købt mere end andre, der var vist noget med en af gutterne fik købt nye sko, men med et lille men...det var vist sådan at skulle vedkommende have mulighed for at gå med dem, skal det nok blive bedst med et besøg hos en ortopæd, da det er ret svært at få et par bestående af to venstre sko på begge fødder...kom igen der Mr X. Vi mødtes på markedet til en hurtig pils og en pizza, for så lige at gå den sidste runde inden vi skulle tilbage til hotel Rott. Fredag aften havde vi bestilt bord på Ambiente, som tilfældigvis lå lige en små 75 meter fra hvor vi boede, så det kunne ikke være mere perfekt., derefter var der op til flere der havde fået så en øl i byen næppe kunne undgås, under tegnet ramte også det muntre natteliv med Lassie-drengen, og den fik på alle tangenter, og vi ramte vist først vores værelse og hovedpude kl. 05.00..øv hvor er det surt at man så skal tidligt op og gå tur..

Lørdag formiddag, nogle mere friske end andre fik sig en god tur rundt i Prags mange shopping gader, og der var vist også en der skulle ud og bytte nogle sko, og dagen gik, det var ganske fint vejr, alt holdt tørt, til trods for at vores vejrprofeter havde sået noget andet. Jeg selv og familien endte op med kollega Kenneth og hans familie på en sushi restaurant inde i downtown, et helt super sted med masser af mad for pengene.

Vi fik simpelthen en hel båd på 56 cm fyldt med sushi, mere end nok til alle, ja også til en pris som er til at betale. Nu har jeg så ikke hørt samtlige historier for resten af aftenen, men jeg ved da at Lassie og Alzheimer blev jagtet rundt om vores hotel i 2,5 time...eller 2,5 dag jeg kan ikke huske det, men de var skide bange for at få klø af to gutter uden arme.

Søndag der skulle den stå på udflugt, når vi alle havde checket ud fra Hotel Rott, kl.12.00 og kl.13.30 var der pick up af vores rejseleder, hvorefter vi satte os ind i vores bus og blev kørt rundt på en panorama tur i Prags menage smukke områder, og knap så smukke områder. Det blev så sådan at vi endte busturen ved Slottet i Prag som i Guiness book of records står som verden største slot. Da vi havde været på rundtur i små 4 timer var resten af tiden til fri disposition, og mon ikke de fleste brugte den tid på at få stillet sin sult, inden vi alle skulle med bussen ud til lufthaven, hvor det så "endelig" var tid til en flyvetur hjem til det mørke nord, Danmark.