Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Info
  • Maria Alm 2014

Vi har i år valgt en meget impulsiv skiferie, og vi fik ledt lidt rundt på nettet, og fandt frem til en børnevenlig skiferie til Maria Alm. Vi skal bo lige ved pisten og denne gang her skal vi så tage bussen derned.

Læs mere her

• Sommerferie 2013

Så er der lagt nyt ind fra sommerferien 2013. Det blev lige til en tur til Kuala Lumpur, Bali, Gili Islands, Lombok og Singapore. Der er lagt i ovnen til endnu en god rejsebeskrivelse.
  • Cote de Azur 2012

Afrejse fra Danmark med snuden imod det sydfranske, så er vi klar til årets sommerferie.

Læs mere her

• Sommerferie 2015

Så er noget af sommerferien i hus, vi kommer en tur til Chania denne gang. Det er også 10 år siden vi sidst har været der. Du kan læse mere når vi har været afsted.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /home/www/travelogues.dk/libraries/joomla/html/parameter.php on line 512

Schladming 2012

Turen til Schladming var rigtig god.

Vi kørte hjemme fra fredag kl 18:30 og 14 timer efter godt trætte var ved vores hotel Pension Moser i Rohrmoos som ligger lidt oppe i bjerget ved Schladming. 1050 m.o.h.

Mormor og morfar kom en lille halv times tid efter os på hotellet, da de var taget med bussen herned. Så efter en god gang morgenmad på hotellet gik vi over med Lenas og mine ski for lige at få dem slebet og vokset op,så de igen er klar til at indtage de Østrigske alper....yahoooo! Derfra fik vi Norah og Clara booket til skiskole, som jo er første gang for dem på ski...spændende. Vi fik også lejet skiudstyr til dem, så nu var de klar. Vi gik dog lige over og legede lidt på børnebakken med dem så de lige kunne få fornemmelsen, og det ser lovende ud, heldigvis.

Senere på dagen fik vi provianteret lidt til vores lejligheder, der skal jo lidt weiissbier og sodavand til afterski på værelserne. Det skal jo i øvrigt nævnes at der er skiløb direkte til og fra Hotellet. Sidst på dagen fik negerne leget lidt med deres bobslæder og jeg selv fik lige en lille lur, efter den lange køretur på 14 timer. Sidste punkt på dagen var aftensmad og så ellers op på værelserne og slappe af, så vi kunne være klar til ski næste dag.

En god nats søvn og alle var klar næste morgen.

Vi fik en dejlig omgang morgenmad, og så var det ellers bare ned til skiskolen, hvor ungerne skulle være kl. 9.45. Det hele virkede dog lidt kaotisk, masser af børn der næsten ikke anede hvor de skulle stille sig, og så deres forældre der lidt på skift forsøgte at trøste de efterladte børn, så de kunne forsøge at fokuserer på deres næste par timers skiløb.

Clara og Norah startede egentlig meget ok, men som tiden gik og der ikke helt var styr på tropperne, så mistede de lidt lysten, og derved kom de kun igennem et par løb ned af de små bakker. Lidt surt og ærgerligt, men vi måtte forsøge igen næste dag. Lige ret efter den dårlige start på skiskolen, gik vi over til en lille beværtning og fik os lidt at lune os på i den lidt overskyet skidag i Schladming hvor sneen så småt begyndte at vise sig.

Ungerne fik lov til at løbe lidt rundt på de små pister/bakker sammen med os, så Søren og jeg vi skilifter og mor og mormor var stoppeklodser, det gik egentligt fint, og de er var begge ved godt mod, da skidagen endte. Til aftensmaden var der et par trætte piger og mens vi sad og spiste begyndte det bare at sne på den vilde måde, og der kom da sandelig også noget blæst, så vi var spændte på næste dag, hvor meget sne ville der mon være at gi den gas på....?

Den 3. Dag var der kommet godt med sne, så nu kunne de voksne også få købt liftkort og komme på skiene. Norah startede på skiskole og det gik helt kanon, hun fik godt fat i det og virkede mere tryg ved der hele den formiddag. Clara derimod fik vi ikke til start, til trods for at vi havde fået fingre i en sellers sød skilærer, men nej den lille pige gik i baglås, og ville ik. Til middag blev det så Lena og min tur til at mærke pisterne i et par timer, ahhhh hvor var det dejligt at få luftet de gamle ski.

Da vi skulle have aftensmad foregik det denne aften på en restaurant ved siden af vores hotel, som hed- xxxxxx her fik en buffet med klassiske østrigske retter, hele stedet var lavet som en slags grotte og var egentlig cool nok, det lå sammen med hotellet Erlibniswelt. Efter spisning var der et 3 mands orkester som spillede op til dans, hvilket Norah syntes var helt perfekt, så vi måtte på skift danse med hende til trods for at hun var drøn træt. Aftenen sluttede ret efter dansen og vi kom i seng.

Onsdag, dagen var noget skidt, det regnede hele formiddagen og det var 7 gr. varmt, så vi spiste morgenmad og kørte ned til centrum af Schladming og ossede lidt, jeg selv fik købt et par nye ski, og ja børnene de fik se en del nyt tøj, til fornuftige penge i C&A. Vi fik slet ikke stået på ski, så de næste par dage der skulle den altså ha noget gas.

Og det blev sådan, ihvertfald set fra ungernes side. De fik øvet sig en masse og så måtte de voksne her altså ofre os lidt, hvad der er givet godt ud kommer vel også godt ind igen. Vi havde 3 dage med blå himmel og lidt for mange varmegrader men dog ikke noget der kunne ødelægge skiløbet 100%. Der er jo altså masser af pister at løbe på, og vi har endda ikke fået løbet på så meget som vi ville, men det måtte vi have tilgode.

Lørdagen kom hurtigt til os, og pludselig står man der og pakker bilen igen, meeeen der var lige en sidste tur op med lift og ned af pisten, men denne gang havde vi fået alle med op, og Clara og Norah fik begge løbet et par gode ture ned, så de var rigtigt kommet på ski, men der er noget at lære på næste skiferie, og ja, man glæder sig allerede inden man er kommet hjem. Sidst på eftermiddagen fik vi sagt pænt farvel til mormor og morfar, de skulle jo køre med bussen hjem, og vi skulle jo hjem i den blå Citron...tjuuuhej og goodbye vi ses næste gang Schladming.