Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Livigno 2007

Dette års skiferie gik igen til Livigno. Vi var alt i alt 7 som havde lejet en lejlighed i Livigno, nemlig Ezio Longa. Vi var denne gang min svigermor - far samt svoger og hans kæreste. Ud over dette mødtes vi også med Lena's morbror, Frank og hans største datter, Cecilie.

De tog godt nok allerede af sted fredag morgen den 2. marts, men Lena, Clara og jeg vi kørte altså først fredag aften, da jeg lige skulle på arbejde. Ugen op til havde ellers ikke været det bedste udgangspunkt, da lille Clara fik skoldkopper, så ja hun var lidt medtaget. Vi fik trods alt pakket vore bil fredag eftermiddag, og hentet Clara hos dagplejen, og kl 18.00 gik det mod Rødbyhavn, for at nå færgen kl. 20.15. Efter færgeturen gik det ellers ned mod Livigno via Tyskland, Liechtenstein, Østrig, Schweiz og Italien.

Da vi begyndte at køre ned af autobahn fik vi sat lidt Bamse og Kylling DVD på til Clara, og så hørte vi ikke mere til hende, før næste morgen da vi mere eller mindre var nået til Vereinatunnelen, hvor vi kørte om bord på toget som køre videre til Susch, og derfra er der bare små 40 km til Livigno. Vi blev dog beordret snekæder på bilen, så Lena og jeg vi gik i gang med opgaven inden turen gik op ad bjerget, og det sidste stykke i tunnelen til Livigno. Vi ankom kl. ca. 09:30, jeg må sige at jeg var godt træt efter den lange tur ud ud i et hug.

Vores lejlighed som vi havde lejet igennem Dansk Fri Ferie, var ikke noget specielt fedt sted, faktisk vil jeg anbefale dem at pille dette lavmælte lejemål af deres program, det er godt nok lidt for slidt i kanten. Men pyt man kan jo gøre meget med til stearinlys og medbragte duge. Det var for fedt at se at sneen bare dalede ned fra himlen, så vi kunne får lidt lækkert nysne at løbe i til søndag, da vi ikke nåede så meget lørdag, jeg var alt for bumpet, og tiden gik inden vi fik købt liftkort osv.

Søndag var det så morgen holdet der drog op på bjerget, jeg blev selv nede med den lille, så jeg ventede til eftermiddagen, med at løbe. Alle havde en kanon dag på pisterne, med masser af sol, og lække sne. Nadja som skulle på skiskole fik nok at se til men hun fik en masse med i rygsækken + lidt lektier, men hun er ved godt mod, og det er jo det der skal til.

Tirsdag aften gad vi egentlig ikke at gå ud og spise, så vi slog et smut forbi Galli-market, og købte ind til det helt store pølse, ostebord og et par druer til at skylle efter med- umiddelbart nok det bedste mad vi overhovedet havde fået indtil nu.

Onsdag der gik det da helt amok, da der  bare væltede sne ned igen, så det var vist bare en af de der dage hvor man primært bliver nede. Lars og jeg selv gik en tur rundt for at finde os en hjelm som vi kan bruge når vi gir den gas på pisterne, så der brugte vi lige et par timer førend det blev fundet. Vi var på bjerget ved Carosello 3000 ca. 12.00, og hold da lige k£€$#^:- hvor der var kommet sne den dag, vi blev kastet rundt på  de tunge pister, hvor der nok lå sne op til vores knæ visse steder, auuuuv hvor det var vildt, vi røg rundt, på et tidspunkt var det eneste Lars kunne se af mig, mine ski som stod lodret i sneen uden mig spændt fast til dem, jeg lå længere nede med hovedet godt begravet i sne

Næste da tog alle op undtaget undertegnet, jeg blev nede og passede Clara, men tog op ved en 14- tiden dog uden det helt store skiløb, jeg var alt for smadret i mine knæ fra min dag før sammen Lars, hvor som tidligere omtalt havde en lidt vild dag i den dybe sne. Vi sluttede dagen af med lidt shopping, da visse ting er helt ok billigt i Livigno, såsom parfume og solbriller plus lidt andre gadgets. et godt måltid mad på en hyggelig restaurant og så bare hjem og vold æde is, alle 9 i vores lejlighed.

Ahhhh for sadan Bobby, det er bare dejligt vejr at vågne op til, den bliver altså steg hed op af formiddagen...det er fredag, og vi har en fødselar i blandt os, så han må ha været en god dreng siden det skal blive sådan en fin dag.

Lørdag var jo egentlig sidste dag at stå på ski i, inden turen igen skulle gå hjem til det lille Danmark. Jeg var selv for træt i benene, og ville ikke gøre noget dumt, da det kun er mig som køre bilen hjem. Så Lena hun tog op sammen med sin mor og far, og så havde de et par timer i sneen, inden de igen kom ned tl os andre som havde været ude at shoppe de sidste ting inden afrejse.

Vi begyndte vores tur hjem igen kl. 14.30 og kørte direkte mod Vereinatunnelen, så vi kunne få toget igennem den 19042 meter lange tunnel, og så videre mod Bregenz, Hannover, Kassel, Hamburg og lille Danmark. Dog må jeg nok lige tilføje lidt til vores hjemrejse, da vi valgte at tage en overnatning på vejen hjem, så vi 3 i bilen kunne være lidt friske til ankomst i Valby, så derfor slog vi en ausfahrt omkring Kassel via vores medlånte Garmin Nuvï 360, og den var jo helt perfekt..noooot, den begyndte pludselig at dirigere os godt ud på skovveje, grusveje små landeveje for at finde et hotel som skulle ligge bare 8 km væk fra motorvejen, så det endte med at vi kørte små 40 km forkert, for så at finde et helt andet sted at sove til sidst...taak for kaffe, der var lille Lena godt nok rimelig træt af at bruge GPS på turen.

Vi kom hjem søndag kl. 15.30 og vi fik pakket ud, vasket tøj, bil og pakket alt ud og væk igen, der går lidt tid inden vi igen er på ski, så tak for en dejlig ferie, der går nok et godt stykke tid før vi igen er tilbage i Livigno.