Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Maria Alm 2014

Dette år gik skiferien så til en ny destination for os, og derfor var vi da også godt spændte på hvad vi kom ned til. Vi tog afsted i uge 12, og med det lune vejr der har været igennem hele vinteren, ja så var vi da på ingen måde helt sikre på at vi kom ned til mere sne at løbe i.

Vi havde bestilt vores ophold igennem ClickSki.com, og vi gav den nette sum af 7200.- for 2v/2b med liftkort til alle og skileje til ungerne, ja og så selvfølgelig med halvpension på Pension Unterberg, som ligge bare 75m fra Aberg liften. Vi havde fået selskab af mormor og morfar på turen og denne gang skulle vi med bussen derned, og der vist altid lidt med blanede følelser når man sætter sig op i bussen både på ud og hjem turen- men vi kom da hele hjem, så helt skidt var det måske ikke. Norah og Clara de tog faktisk turen i stiv arm og uden problemer.

Vi tog hjemmefra fredag middag og vi ankom til Maria Alm tidligt, meget tidligt lørdag morgen, så da vi var blevet sat af på byens busholdeplads, så var der kun lige at finde en taxa som kunne klare at køre os til Unterberg med alle vores pakkenilleker, det tog faktisk ganske kort tid og kl. ca. 8 om morgenen, der ankom vi til vores pension.

Området er med sine gode børne- og begyndervenlige pister optimal for den første skiferie. Fra begynderbakkerne i Naturn-området, kan store og små trygt bevæge sig ud i det 150 km. store familieparadis. Alle mand kan nå den 1900 meter høje bjergtop og nyde den flotte udsigt, blive foreviget og tage den oplevelsesrig tur ned ad den blå piste. Skiskolen i Maria Alm tilbyder entusiastiske danske skilærere, som vil sikre at alle får en god oplevelse.

Afslapning og afterski for hele familien
Det hyggelige og charmerende Maria Alm tilbyder, en afslappet stemning med caféer, restauranter og butikker. Byen invitere dig med i landsbyfællesskabet, ved det ugentlige Skishow, hvor de lokale talenter og skilærer viser hvad de kan. Det gode humør fortsætter sammen med den østrigske afterskitradition, det vil et besøg på Deng’l Alm eller Backwirt bekræfte. Byen sætter de bedste rammer for den første skiferie med hele familien.

Tager man en dag fri, er det muligt at tage en shopping tur til den større by, Saalfelden, kun 5 km. fra Maria Alm.