Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Bali 2002

Om vores op
Vi ankom til Bali efter et par hektiske dage i Singapore, og vi skulle bo på et hyggeligt hotel som ligger ude ved Sanur. Vi tog en taxa fra Lufthavnen og ventede i receptionen på hotel Swastika, hvor vi skulle mødes med en god ven som hedder Nikolaj, han er også ejer af Nick Tours. Vi fik tjekket ind på vores dejlige værelse og derefter kørte vi lidt rundt med Nikolaj, og endte dagen med at spise en ordentlig røvfuld Sushi, det er super dejligt mad, og så er det til a tbetale på Bali.

Vi havde en del planer for vores tur og måtte derfor også lige have lidt info og god hjælp til hvordan vi skulle nå alt det vi gerne ville se, så vi fik sludret med Nikolaj, og fandt så frem ti lat vi skulle søge op mod nord til Lovina, hvor vi hjemmefra havde booket et lille værelse på Lovina Cantik. Så efter et par dage i Sanur og godt med afslapning sammen med de andre danskere, som nu har valgt at bosætte sig i Sanur, så gik turen med bus op til Lovina Beach, en fredfyldt lille by, som ligger ganske smukt, og her fra kan man fra tidlig morgen opleve en smuk morgen på havet side om side med de mange delfiner som florere ud for kysten. En hyggelig lille udflugt for de morgenfriske.

Vi blev hentet af Made, som er gift med en dansk pige ved navn Jette, han kom på sin mountainbike, og hilste på os på pære dansk sagde han" Hej med jer", og han tog vores bagage og vi fulgtes med ham hen til Rumah Cantik. Vi brugte de næste par dage på bare at slappe af på stranden, og nyde hinandens selskab, der var ikke mange turister i byen, så vi følte os næsten som de "eneste" i byen.

Når man overnatter på Rumah Cantik, skal man kun tænke på en ting, og det er at slappe af, og dette gøres bedst i havens Bale, en slags terrasse med tag over, så man kan ligge i skygge for solen, meget lækkert og yderst afslappende. Her fik vi også vores dejlige morgenmad serveret af husets maide, en slags tjener, og vi var de eneste der boede der på dette tidspunkt så vi havde det hele for os selv.

På turen tilbage til Sanur, tog igennem et smukt landskab, hvor vi oplevede de smukkeste rismark områder, vandfald, og søer, alt sammen fordi at vi havde lejet en chauffør til at køres os, det kostede os ca. 40-50us$ og det var så absolut pengene værd, og det er noget de gerne hjælper med på Rumah Cantik. Da vi kom tilbage til Sanur, boede vi hos Nikolaj, da vi kun havde en nat at sove før vi skulle med flyveren næste morgen til Sulawesi, Makassar.