Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Bali 2011

Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /home/www/travelogues.dk/libraries/joomla/html/parameter.php on line 512

Så kom vi lige forbi gudernes ø, igen. Ved ikke om vi nogensinde helt kan slippe stedet, og det er egentlig også ligegyldigt, vi nyder tiden sammen når vi er der, og finder os godt tilrette hver gang. på denne tur kunne det desværre kun blive til 8 dejlige dage, og vi nåede så sandelig også at få set en masse nyt igen, utroligt at vi stadigvæk kan finde nye dejlige steder på Bali. Her skal vi vist også lige takke vores to onkler: Nikolaj og Dennish fra Nicktours.com.

Denne gang havde vi igen valgt at bo på Puri Santrian, her har vores to små tøser det rigtigt dejligt, og nyder poolen og de mange faciliter. Så med denne base, var der lagt i ovnen til hygge og ultra afslapning.

Billeder fra Bali 2011

På denne tur fik vi endelig besøgt Tanah Lot, Tanah Lot ligger ca 20 km kørsel fra Denpasar, og liger som en smuk bygning ude på en ø af sten, øen har taget en vis form ifbm høj og lav vandet. Et hel fantastisk udsyn har man ud til templet. Vi kom også ud i en meget lille by lidt længere nord på fra Tanah Lot som hed Tabanan, her er byen mest "kendt" for sin produktioner af keramik men også små familier ser man producere tegl til huse. Byen er ikke et sted de fleste finder frem til og man vil med sikkerhed føle at man er kommet på landet, og de lokale familier står nysgærrigt og kigger efter en, når man bevæger sig rundt på de bakkede små veje, som ligger gemt imellem de høje kokospalmer- et absolut besøg værd!

Vi fik også mulighed for at kører lidt mere rundt med Nikolaj og Dennish på den sydlige del af Bali, blandt steder vi så, var den dejlige strand ved Geger Beach hvor man ser fikserne komme op på stranden med store mængder af tang(seaweed), det er et sted som virkelig er i forandring i skrivende stund, og om knapt så mange år, vil der ligge op til flere ekslusive resorts. Fra Geger Beach gik turen videre til Padang Padang Beach, en lille strand som ligger indeklemt imellem store klippevægge, og hvis der er læsere som har set Eat, Pray and Love med Julia Roberts, så ville de kunne nikke genkendene til denne strand, det er nemlig her optagelserne fandt sted. Stranden er ok, men kan godt være lidt crowded, ved en tidlig morgen eller aften er det et udenmærket spot at tage billeder!

Som noget nyt fik vi også prøvet at komme en tur til Nusa Lembongan. En tur man måske ikke skal snyde sig selv for. Vi blev hentet tidligt på vores hotel, Puri Santrian, hvorfra vi blev kørt ned til havnen, hvor vi skulle sejle med det australsk ejet Bali Hai Cruises. Dog var det da ikke en sejltur uden problemer, små problemer vel at mærke, men det blev sådan at både mor Lena og Norah blev lidt søsyge, så Clara måtte holde mor på panden og sørge for ta hun kunne klare turen, og jeg tog mig så af Norah, og hun var lidt mere ramt, og måtte ud ata stå agter, så hun kune kaste op, det skal siges at servicen på båden er yderst god og der var rigtig søde til at hjælpe de som ikke kunne tåle bølgen blå.

Efter godt en times sejllads kom vi frem til Mushrum Bay på Lembongan, hvor så skulle tilbringe resten af dagen med hygge ved poolen og stranden, samt kæmpe stor grillbuffet. Ja tak skal i da ha' det kunne sikekrt ha været mega fedt, hvis ikke det var fordi der lige var et andet selskab som bestod af lutter russere, og ja nu skal jeg jo ikke være for fordomsfuld, men hold nu kæ#%"%#/#/ hvor de dog bare ikke kunne te sig som folk er flest, der sad de med deres vodkaflasker halv fyldte, og gjorde hvad de kunne for at drikke sig i hegnet, og dertil gik de ellers ombord i denne buffet, og det var sku et pinligt syn- selv personalet på Bali Hai Beach Club var lidt underligt til mode over deres opførsel- det var så faktisk også det eneste minus på denne udflugt, vandet og stranden på Lembongan er helt kanon og eminent lækkert og man kunne måske nok godt ha brugt en overnatning derude, men det valgte vi så fra på denne tur...måske næste gang.

Resten af opholdet på Bali gik med lutter hygge og afslapning med os fire og så vores to onkler, Nikolaj og Dennish. Efter 9 dage på Bali gik turen så "tilbage" til Thailand, nærmere betegnet, Hua Hin, hvor vi skulle mødes med mormor, morfar, Lars, Nadja og lille Liva.