Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Trawangan 2014

Gili Trawangan

Fredag d. 28. Juni

Store tur dag for os alle. Vi stod op kl. 6:45 fik pakker vores ting og spist morgenmad, for herfter at blive hentet at en minibus, som skulle køre os til Padang Bai. Her skulle vi så med fastboat til Gili Trawangan kl. 10 hvor vi herfra først skulle til Lombok og bagefter til Gili Air, for kiun at afsætte og modtage nye rejsende for til sidst at ankomme til Trawanan kl ca. 11:30, og lad mig bare slå fast me det samme, det kan godt være en lidt hård tur med båden i 1,5 timer især før børnene og dem som ikke er SÅ søsstærke, men vi klarede da ærterne, og kom i land på denne lille boheme-ø. Lena og jeg vi gik ned til hotellet, i mens de andre tog en Lombok-ferrrari(hestervogn). Vi tjekkede ind på The Trawangan Resort, og vupti så stod vi der midt i vores egen ”lille” private villa, det var et helt ok sted at bo, og skulle vi dertil igen, så kunne det sagtens være et valg igen. Resten af dagen stod den på hygge i vores egen pool, og lidt Bintang kom der også til os.

Lørdag d. 29. Juni

Vi stod op, og vi spiste vores morgenmad på stranden, med udsigt til det azurblå/lysegrønne hav, med Lombok i baggrunden, ja vi kunne vel egentlig ikke forlange os meget mere. Efter morgenmaden gik vi ned igennem øens hovedgade, da planen var at få arrangeret en båd med glasbund i så vi kunne komme ud og snorkle efter skildpadder, det var jo trods alt en af årsagerne til at tog til Gili. Efter en del søgen og forhandlinger fandt vi til sidst en båd, og vi betale godt og vel 600 dkk for båden i den tid vi nu ønskede at være på bølgen blå. Vi tog ud til turtlepoint, som ligger på nordspidsen af Gili Meno, her hoppede undertegnede over bord med maske og svømmefødder, og så mit GoPro 3HD, da vi kom ud fik vi hurtigt syn for sagen, og der var hurtigt en ”padde” nede på bunden, dvs små 8m nede. Der kom hurtigt flere i syne, og jeg fik noget film i kassen, så de andre oppe på båden også kan få syn for sagen.

Vi var på vandet i små 1,5 time, så ville børnene gerne ind, så det gjorde vi, og herfra gik turen så hjem til vores villa, så vi kunne nyde den lille have og poolen, inden afrejse søndag formiddag. Vi havde booket en mindre fastboat til Teluk Kodek, da man ellers skal benytte nogle af de offentlige både for at komme til Lombok, men da vi har to mindre børn med på rejsen, ville vi godt have lidt sikkerhed for at vi kommer helt i land, og derfor blev denne båd booket, pris ca 720 dkk.

Lørdag aften tog vi ud og spiste på en af den mange gode restauranter som ligger i byen, og dagen inden havde vi også været ude, og her fik jeg grillet hummer til ca. 230,. En hummer på ca. 500 gram. Muuuums det var godt var det.

Søndag d. 30. Juni

Søndag afrejse med båd fra Gili Trawangan til Lombok, hvor vi ankom til Teluk Nare og da vi kom dertil manglede vi lidt vores chauffør som kom fra vores hotel, Sheraton Sengiggi Beach Resort. Han havde misforstået vores fælles aftale så han stod et helt andet sted og ventede på os, men ak og ve, vi fik vores bagage ombord i bilen, og afsted det gik, til vores nye sted.