Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Phi Phi

Lidt omkring Phi Phi
Phi Phi Islands Phi Phi ligger mellem Phuket og fastlandet, og man kan sejle dertil fra både Phuket og Krabi for cirka 40 kr. Sejlturen er virkelig smuk. Internet caféer skyder op og turister strømmer hertil, hvilket betyder at øen desværre er lidt slidt - men stadig utrolig smuk.

Området omkring Long Beach er fantastisk men overrendt. 15 minutters gang derfra ligger en helt øde strand på vindsiden. Ud for Long Beach ligger nogle koralrev, hvor det er meget smukt at snorkle eller dykke. Tidligt om morgenen kan man se den hvidtippede revhaj. Er man lystfisker er øen lige sagen. Midt på øen findes alle de billige bungalows. Phi Phi Paradise Pearl koster 80 kr. og har dårlig betjening, men dog bad og toilet. En fin udflugt går til Ko Phi Phi Le, hvor man kan se muslimer kravle op af klipperne på jagt efter svalereder til suppen

Lidt om vores ophold
Vi valgte at slutte vores dejlige rundrejse på Phi Phi Isl. Så vi tog båden direkte fra Krabi til Tonsai Bay, det er her det meste af livet foregår. Vi havde dog booket ind på et Natural Beach Resort som ligger ved Laem Tong Beach. Det er også her man kan sejle til Moskito & Bamboo Isl. på relativ kort tid.

Efter 2 dage på Natural Beach Resort tog vi tilbage til Tonsai Bay, for lige at få et par dage der også. Vi valgte at godte os lidt så vi tjekkede os ind på Cabana Resort som faktisk ligger lige midtfor "havnemolen" og resten af byen. Vi startede med at booke os ind i bungalows, men så var det at vi fandt ud af, at så kunne man ikke få lov til at købe på regning, når vi lå ved poolen og hyggede. Så det kunne Søren og jeg simpelthen ikke accepterer, så vi sneg os op til receptionen for at opgradere os til de lidt federe værelser. Det sjove ved dette var, at vi fortalte tøserne, at vi var blevet smidt ud fra hele hotellet, fordi vi brokkede os over den dårlige standard i de bungalows vi boede i.

Vi tog vores ting og spille lidt sure, indtil at Søren ikke kunne holde sin mund og sladrede til pigerne...men de blev da glade for at se deres nye værelser, det var super, og NU kunne vi få på regning ved poolen, og alle er glade!! Så skulle der sgu bare hygges, spises, snorkles og ose, vi fik bare hygget godt igennem, for ikke lige at nævne vores sidste middag på PP, hvor vi rigtigt havde spændt op til det helt store fiskebord- men men, for dælen der var nogen der fik travlt da der pludselig kom en regnbyge af den helt store kaliber, det stod ned i lår tykke stråler og vi sad der med harmonorgel musik på bedste thaimanér og gloede på tjenere og gæster der løb rundt for at finde læ for regnen.