Strict Standards: Declaration of redMigratorTable::load() should be compatible with JTable::load($keys = NULL, $reset = true) in /home/www/travelogues.dk/plugins/system/redmigrator/redmigrator/table.php on line 26
Filippinerne

Lidt om Filippinerne

Filippinerne består af 7.107 øer, hvoraf mindre end en tredjedel er beboet. Øgruppen strækker sig 1.690 kilometer fra nord til syd og er 1.062 kilometer bred. Den nordligste ø ligger kun 240 km fra Taiwan, den sydligste del kun 30 km øst for Borneo. 85 procent af befolkningen her er katolikker, og hovedparten af de resterende muslimer. Langt størstedelen af muslimerne er bosat på den andenstørste ø, Mindanao. I 1521 blev øerne "opdaget" af spanieren, Ferdinand Magellan og navngivet til ære for kronprins Philip af Spanien. Det var begyndelsen til 333 års kolonisation. I 1896 opstod Asiens første nationalistiske revolution, og to år senere måtte spanierne rejse hjem.
Emilio Aquinaldo erklærede Filippinerne uafhængigt af Spanien og blev selv den første præsident

Vores ophold i Fillipinerne

Vi fik ca. 7 dage i Filippinerne, og vi startede ud med at få et fly fra Manila til Illo Illo, hvor vi tilbragte 2 dage, for bare at kunne få båden til Puerto Princesa som ligger på Øen Palawan, og det besøg var vi bestemt ikke kede af Marat og jeg. Den første dag vi havde i Illo Illo, gik helt galt, vi var ude at gå os en lang tur for lige at snuse rundt i den her knapt så kønne havneby. Vi havde efterhånden fået set en del og det mest cool vi oplevede denne dag, var at vi kunne købe MacSpagehtti på McDonald's, hold kæft hvor grineren var det, og det smagte meget lidt af Italien, jeg tror at Alfredo Tesio og diverse andre madørere ville vende sig, hvis de smagte dette måltid.

Nå med lidt senere efter en god lang gå tur ville vi tage en såkaldt taxa hjem til vores logi, og her gik det galt da vi ville hoppe af ladet og af bilen, fik jeg vredet min arm godt og grundigt, så nu gjorde det helvedes ondt, men pyt med det, jeg havde jo lovet at slå Marat i Pool, så det blev det til ,med en sejr med venstre hånd var jeg jo ikke til at pille ned, indtil at vi blev enige om at en tur på hospitalet var nødvendigt. Det kan godt være at vi blev stillet overfor en prøve her, fuck det tog lang tid før vi kunne gå igen, og jeg fik min arm bundet godt op, så vi næste dag kunne tage vores båd til Palawan Isl.

Efter et lille døgn på en smuk sejltur fra Illo Illo til Puerto Prinsesa med Negros Navigation, gik vi fra borde og fandt et hyggeligt lille hotel, ved navn Trattoria Inn, og her bookede vi så vores fede tur til Panaguman Resort, et cool lille sted som ligger ca. 80 km Nord-vest for P.P. en super flot køretur, bare husk ikke at gå ud og drikke dig fuld dagen før...føj den var hård i en lille bil hvor der ikke er en Aircondition som virker.